صفحه اصلي|نقشه سايت
چهارشنبه ٠١ شهريور ١٣٩٦اخبار
آخرين اخبار:
جستجو
آمار بازدید کنندگان
بازدیدکنندگان این صفحه: 10045
بازدید کنندگان امروز: 1296
کل بازدیدکنندگان: 10919313
بازدیدکنندگان آنلاین: 8
زمان بارگزاری صفحه: 0/1094 ثانيه
ساعت

اتوماسیون اداری 

 
 
 
 
قوانين

قوانين كلي:

1. هدف

1-1- هدف از مسابقات قايقراني براي افراد ، رقابت با يكديگر در رده هاي كانو و كاياك اين رشته در يك مسير نامحدود مشخص شده و در كوتاهترين زمان ممكن و بر اساس قوانين مي باشد.

2. مسابقات ( رقابتهاي ) جهاني :

2-1- كليه مسابقاتي كه به عنوان مسابقات بين المللي اعلان گرديده اند ، بر اساس قوانين و مقررات ICF ، برگزار مي شوند . آن دسته از مسابقاتي كه توسط فدراسيون هاي ملي يا باشگاه هاي آنان سازماندهي شده اند ، چنانچه مبارزاني ( شركت كنندگاني ) از كشورهاي خارجي براي شركت در آن دعوت شده باشندبه عنوان مسابقات جهاني ( بين المللي ) تلقي مي شوند.

2-2- اينگونه مسابقات مي بايست حداقل توسط يك مقام معتبر و فردي كه داراي كارت معتبر مسابقات آبهاي آرام فدراسيون جهاني قايقراني باشد ، اداره گردد.

2-3- مسابقات رسمي به رسميت شناخته شده توسط فدراسيون جهاني قايقراني(ICF ) به شرح ذيل مي باشد :

مردان : K1 , K2 ,K4 _ C1 , C2 , C4 (200 – 500 – 1000M)

K1 , K2 , K4 _ C1 , C2 (5000M)

زنان : K1 ,K2 , K4 (200 – 500 – 1000 M )

K1 , K2 (5000M)

2-4- فواصل رسمي مسابقات ، به رسميت شناخته شده توسط ICF به قرار ذيل مي باشند :

براي مردان : 200 – 500 – 1000 -5000 متر

براي زنان : 200 – 500 – 1000 – 5000 متر

3. رقابت كنندگان ( مبارزان) :

3-1- فقط اعضاي باشگاه ها يا انجمن هاي وابسته ، به همراه يك فدراسيون عضو ICF ، اجازه دارند تا در يك مسابقه جهاني ( بين المللي ) شركت نمايند.

3-2- يك مبارز ( شركت كننده) هميشه مجاز است تا به صورت انفرادي در مسابقات بين المللي شركت نمايد اما بايد در هر شرايطي اجازه ويژه فدراسيون ملي خود ( مذكر – مونث ) را بدست آورد.

3-3- يك شركت كننده ( مذكر – مونث ) چنانچه بتواند جواز فدراسيون اصلي خود را دريافت كند ، احتمال دارد از طرف فدراسيون خود در كشور خارجي شركت كند ، اين جواز بايد تا قبل از مورخ 30 نوامبر و قبل از سال ، به دفتر مركزي ICF و يك كپي از آن نيز به رياست محترم كميته مسابقات آبهاي آرام ارسال گردد.

3-4- چنانچه خود شركت كننده ( مذكر – مونث ) مدت 2 سال و يا بيشتر را در اين كشور خارجي زندگي كرده باشد ، در اين صورت تصويب فدراسيون اصلي او خيلي ضرورت ندارد .

3-5- يك شركت كننده ( مبارز ) ممكن است براي بيشتر از يك فدراسيون در هر تقويم سال و در رشته قايقراني شركت نكند. اين قانون درباره وضعيت يك شركت كننده ( مبارزي ) كه كشور اصلي خود را ترك نموده و در يك كشور ديگر ازدواج كرده و زندگي مي كند اعمال نمي شود . او ( مذكر – مونث ) در این حالت مي تواند براي فدراسيون جديد خود بدون اينكه براي اين مساله مدت دو سال در انتظار باشد ، شركت كند .

3-6- اولين سالي كه يك شركت كننده مي تواند در دسته ( رده سني ) جوانان شركت كند سالي است كه مصادف با پانزدهمين سال جشن تولد او باشد و آخرين سال يك شركت كننده براي شركت در رده سني جوانان همزمان با هيجدهمين سال جشن تولد او باشد .

3-7- اولين سالي كه يك (master competitor) مي تواند در مسابقات شركت كند سالي است كه مصادف با سي و پنجمين سال تولد او باشد . اين رده هاي سني در گروه هاي پنج ساله مي باشند به عنوان مثال ( 35 الي 39 سال ) ( 40 الي 44 سال ) ( 45 الي 49 سال ) ....

4. مسابقات مختلط

4-1- مسابقات مختلطي كه در آن شركت كنندگان زن و مرد يا در قايقهاي يكسان و يا در رقابت با يكديگر شركت كنند ، مجاز شمرده نمي شوند.

5. تقويم مسابقات بين المللي:

5-1- قبل از مورخه يكم آگوست هر سال فدراسيون هاي ملي ، يك كپي از برنامه پيشنهاد شده مسابقات جهاني قايقراني براي سال آينده خود را براي دفتر ICF ( فدراسيون جهاني قايقراني ) و يك كپي ديگر از آن را به رياست كميته مسابقات آبهاي آرام ارسال خواهند داشت . در اصل  ، اين تقويم در زمان برگزاري مسابقات قهرماني جهان يا بازيهاي المپيك براي سال آتي ( آينده) تدارك ديده خواهد شد.

5-2- ضمناً فدراسيون ها احتمال دارد تغييرات ناشي از  پيشنهادات خود را تا مورخه 30 سپتامبر ارائه نمايند و بعد از اين مورخ تقويم به صورت نهايي بررسي و آنگاه انتشار مي يابد.

رده ها ( دسته ها – كلاس ها ) – قوانين ساختاري و علائم تجاري 11

6. محدوديتها ( قوانين فني )

6-1- قايق هاي رسمي به رسميت شناخته شده توسط ICF به عنوان ( قايق هاي بين المللي جهان ) از قرار ذيل مي باشند :

براي مردان : K1 , K2 , K4 – C1 , C2 , C4

براي زنان : K1 , K2 , K4

6-2- 

نوع قايق

K-1

K-2

K-4

C-1

C-2

C-4

حداكثر طول

520

650

1100

520

650

900

حداكثر وزن

12

18

30

16

20

30

( كليه معيارها به سانتي متر و كليه اوزان به كيلوگرم مي باشند.)

علائم تجاري :

قوانين كلي

6-3- قايق ها و متعلقات آن احتمال دارد همراه با علائم تجاري ، تبليغاتي و متن هاي نوشتاري باشند .

الزام جهت مسابقات آبهاي آرام ICF( به استثناي بازيهاي المپيك) :

6-4-دستورالعملها براي استفاده از هر گونه علائم تبليغاتي بر روي لباس ها وتجهيزات قايقرانان بايد بر اساس موارد ذيل باشد :

6-4-1- علائم تبليغاتي بايد طوري نصب شوند كه به موارد شناسايي فرد قايقران آسيب نرساند و همچنين بر روي نتايج مسابقات نيز تاثير نگذارد .

6-4-2- ضمنا هر گونه درج علائم تبليغاتي درباره استعمال دخانيات و نوشيدني ها مجاز نخواهد بود .

الزام براي بازي هاي المپيك :

6-5-1- درج هر گونه علائم تبليغاتي – تجاري و يا هر چيز ديگر بر روي لباس ورزشكار ، متعلقات و به طور كلي بر روي هر چيزي كه شخص ورزشكار و ساير شركت كنندگان در بازي هاي المپيك مي پوشند مجاز نمي باشد ضمنا اين امكان وجود دارد كه ورزشكاران براي شناسائي لوازم و تجهيزات خود مواردي بر روي
آن ها بنگارند ولي اين نوشته نبايد بيشتر از فضاي نه سانتي متر را اشغال نمايد.

6-5-1-1 لغت ( identification)  به معناي نمايش عادي اسم – مشخصات – علائم تجاري – تبليغات و ساير مواردي است كه نشان دهنده شركت سازنده آن محصول  باشد.

6-5-1-2 يونيفرم ورزشكاران و كليه افرادي كه در مقام رسمي هستند احتمال دارد حاوي نشان پرچم (NOC) آنها و يا با علائم المپيك (OCOG) و (…….)  باشد . مقامات ICF احتمال دارد از يونيفرمي استفاده كنند كه بر آن علامت ( نشان ) فدراسيون جهاني درج شده باشد .

6-6- كليه قايق ها ، تجهيزات و يا لباس ها يي كه داراي شرايط ذكر شده فوق نباشد ، شايستگي لازم جهت حضور در مسابقات ( رقابت ها ) را نخواهند داشت . ضمنا تيم ها ، مسئول كليه لوازم و تجهيزات مربوط به خود مي باشند .

7- ساختار قوانين فني

7-1- (بدنه ) ( ديواره بيروني قايق ) : قسمت درازاي بدنه قايق هاي كاياك  وكانو به صورت برجسته ( محدب ) خواهند بود (فقط افقي و عمودي)

7-2-  (عرشه قايق ) : قسمت عرشه قايق نبايد بلندتر يا افقي تر از بلندترين نقطه لبه جلويي اولي نشيمنگاه ( محل نشستن فرد قايقران ) باشد .

7-3- نبايد از موادي خارجي در قايق ها استفاده نمود كه در نتيجه آن يك سري مزاياي غير منصفانه به برخي ورزشكاران داده شود .

7-4- استفاده از كليه لوازم الكتريكي و برق در هنگام مسابقه قايق ها ، ممنوع ميباشد . اين وسايل عبارتند از :

- پمپ

- ابزار ولوازم اندازه گيري سرعت

- ابزارهاي اندازه گيري ساختگي

- مانيتورهاي ( نمايشگر هاي ) اصلي ( مركزي )

قايق هاي كاياك

7-5- اين قايق ها احتمال دارد داراي يك تيغه سكان باشند .قسمت بالايي تيغه سكان عقب قايق نبايد نازكتراز 10 ميلي متر براي قايق هاي  K1  و K2 و يا 12 ميلي متر براي قايق هاي  K4باشد .

7-5 – اين نوع از قايق ها به گونه اي كه بتوان در داخل آن نشست و نه به صورتيكه بر روي آن نشست طراحي
مي شوند.

قايق هاي كانو

7-6- قايق هاي كانو مي بايست به صورت قرينه و بر اساس محور طول آن ها ساخته شوند .

7-6-1- هر گونه استفاده از تيغه هاي سكان هدايت كننده و دستگاه ها و ابزار آلات هادي ديگر كه مسير قايق را تنظيم مي كنند ممنوع شده است همچنين اگر قايق داراي يك ( تير) در قسمت عقب باشد مي بايست به صورت مستقيم طراحي شوند حتي ممكن است اين قسمت تمام طول قايق را در بر گيرد ، البته اين قسمت تا اندازه 30 ميلي متر پايين تر از بدنه قايق طراحي نمي شود.

7-6-2- قايق هاي C-1 و C-2 ممكن است كاملاً باز باشند . حداقل طول اين شكاف (روزنه) (280 سانتي متر ) و لبه كناري آن حداكثر تا ( 5 ساتي متر) مي باشد .

7-6-3- قايق هاي C-4 نيز ممكن است كاملاً باز باشند . حداقل طول شكاف اين دسته از قايق ها(30 سانتي متر ) و لبه كناري آن (6 سانتي متر ) مي باشند. البته قابل ذكر است كه اين قايق ها مي توانند چهار ميله قوي با پهناي حداكثر ( 7 سانتي متر ) نيز داشته باشند.

8- كنترل قايق

قوانين فني

8-1- طول قايق هاي كانو و كاياك از قسمت سينه قايق گرفته تا قسمت عقب قايق اندازه گيري ( برآورد)
مي شوند ، همچنين در اين برآورد كليه نوارهاي قسمت سينه قايق و يا ساير برآمدگي هاي ناحيه سينه ( عرشه ) و عقب قايق ( اگر وجود داشته باشد)نيز محاسبه مي شوند . البته قابل ذكر است كه هر گونه فرم تيغه سكان كه استمرار طول يك قايق كاياك باشددر اين برآورد محاسبه نمي شود.

8-2- هيچگونه تغييراتي در قايق هاي كانو و كاياك پس از اندازه گيري ( بر آورد ) و وزن كردن آنها و قبل از اينكه مسابقات اتفاق افتاده باشد، پذيرفته نمي شود .

8-3- كليه متعلقات و ابزار آلات قايق ها و لوازم جذب آب مي بايست در اولين وزن كشي قبل از مسابقه ، كاملاً خشك باشند . ضمناً دو يا چند قايق بنابر تصميم كميته مسابقات و سيستم تصادفي ( اتفاقي) بلافاصله ، پس از مسابقه ،‌دوباره كنترل وبررسي خواهند شد .

سازماندهي مسابقات

9. مقامات ( قوانين كلي – قوانين فني )

قوانين كلي

9-1-1- مسابقات بين المللي توسط افراد ذيل اداره مي شوند :

- مقام اصلي

- برگزار كننده فني

- مدير مسابقات

- استارترها ( فرد آغازگرمسابقات)

- پرچم دارها (Aligner )

- داوران مسير

- داوران نقطه برگشت ( گردش )

- داوران خط پايان

- وقت نگهدارها

- كنترل كنندگان قايق

- اعلان كننده

- متصدي ( مسئول ) رسانه هاي گروهي

9-1-2- چنانچه شرايط اجازه دهد ، يك فرد مي تواند دو مورد از موقعيت هاي فوق را بر عهده بگيرد.

9- 2- افراد فاقد مجوز نبایست در هیچ یک از محوطه مقامات وارد شوند تا اینکه کمیته مسابقات و یا کمیته داوران (jury ) جهت حل مسائل (مشلات) درخواست مقام یا مقامات تیمی را انجام دهند.

9- 3- 1- مسابقات، توسط یک کمیته مسابقات که شامل افراد ذیل می باشد اداره می گردند:

- مقام اصلی

- مدیر مسابقات

- یک فرد دیگر

به هر حال ممکن است یکی از مقامات لیست شده در شماره 9-1 وظایف خود را به صورت تمام وقت در منطقه خط پایان سپری کند. این فرد مشخص توسط مدیر مسابقات (رقابتها) منصوب می گردد. از این رو، این دو عضو کمیته مسابقات می بایست در موقعیت، مقام معتبر مسابقات جهانی آبهای آرام باشند.

9- 3- 2- کمیته مسابقات می بایست :

الف-  مسابقات را سازماندهی و اداره (نظارت) کند.

ب- در مسابقاتی با شرایط نا مساعد جوی و یا شرایط پیش بینی نشده دیگر که اداره مسابقات را ناممکن      می سازد، این کمیته می بایست مسابقات را به تأخیر انداخته و آن را در زمان دیگری که میسر است برگزار نماید.

پ-  به کلیه شکایت ها گوش فرا دهد و به هر گونه مشاجره ای که ممکن است افزایش یابد رسیدگی نماید.

ت-  درباره موضوعاتی از قبیل عدم صلاحیت ورزشکاران در مواردی که قوانین ومقررات را در جریان مسابقات نقض کرده اند، تصمیم گیری نماید.

ث-  چنانچه یک شرکت کننده ای (مبارزی) در جریان مسابقه ای مقدماتی (حذفی) آسیب دیده، این کمیته باید اجازه دهد تا آن فرد در یک مسابقه حذفی دیگر شرکت نماید.

ج – تصمیمات این کمیته (کمیته مسابقات) بر اساس قوانین مسابقات آبهای آرام ICF خواهد بود.

چ – مجازات ها نیز می بایست بر اساس قوانین (ICF) اعمال گردند. ( به عنوان مثال: عدم صلاحیت فرد مذکور جهت شرکت در مسابقات برای یک مدت طولانی تر )

ح – به هر حال قبل از اینکه هرگونه تصمیمی درباره ورزشکار (ورزشکاران) ناقذ قوانین صورت گیرد، کمیته مسابقات می بایست به کلیه عقاید (نظرات) داوری که مسابقات را کنترل می کند و اینکه در چه مواردی خلاف قانون صورت گرفته است، گوش فرا دهند این کمیته همچنین می بایست نظرات سایر مقامات ناظر این مسابقه را جویا شوند شاید که این عقاید جهت از بین رفتن اتهام وارده بر این ورزشکاران مفید و موثر واقع افتد.

9- 4- وظایف مقامات (قوانین فنی) :

9- 4- 1- مقام اصلی :

 این فرد که ریاست کمیته مسابقات را به عهده دارد درباره کلیه مواردی که در جهت یک شکایت واقعی بالا می گیرد و در این قوانین به آنها پرداخته نشده است، تصمیم گیری می کند.

9- 4- 2- برگزار کننده فنی :

 با کلیه لوازم و تجهیزات فنی الکترونیک مسیر مسابقه از قبیل موارد ذیل سرو کار دارد. ( سیستم شروع اتوماتیک)-  سیستم ( photo/timing ) – تابلوی امتیازات ارتباطات رادیویی - عبور و مرور قایق ها در قبل و در جریان مسابقات – بررسی ( بازدید ) قایق و ...

9- 4- 3- مدیر مسابقات :

این فرد مسابقات را اداره و سرپرستی کرده و مسئول تضمین ادامه برنامه های مسابقات بدون تأخیر غیر ضروری است. او همچنین به موقع به مقامات ، قبل از آغاز یک مسابقه جدید اطلاع خواهد داد. ایشان همچنین با عملکرد خوب خود اجرای مسابقات را به عهده می گیرد این موارد عبارتند از : (برنامه ها – نتایج قرعه کشی – مدارک فنی – کنترل قایق – مطبوعات – شکایت ها و ... ) ضمناً او اطمینا.ن دارد که اعلان کننده ( فرد گوینده ) کلیه اطلاعات لازم را در مورد مسابقات از قبیل دستور شروع – اسم هر رقابت کننده، حتی در صورت عدم شروع و نتایج مربوط به آن را دریافت می کند.

9- 4- 4 – فرد آغازگر :

 این فرد در مورد کلیه موارد مربوط به شروع مسابقات تصمیم می گیرد و تنها مسئول برای اعلان (شروع غلط ) نیز می باشد. در واقع تصمیم او ( مذکر – مونث ) تصمیم نهایی تلقی می گردد. این فرد با زبان انگلیسی ارتباط برقرار خواهد نمود. همچنین این فرد است که بررسی می کند وسایل و تجهیزات شروع مسابقات، در یک نظم کاری خوب قرار دارد. ضمناً او با کمیته مسابقات ارتباط برقرار می کند و بعد از دریافت علامتی از جانب آنها که اعلان آمادگی کامل می دهند، رقابت کنندگان را به سوی مکانشان هدایت کرد و کلمه آغاز را بر اساس قوانین مسابقات اعلان می دارد.

9- 4- 5- خط نگهدار :

 این فرد متصدی حمل قایق ها به خط شروع و با حداقل تأخیر ممکن، بررسی و بازدید لباس شرکت کنندگان و شماره قایق های آنها می باشد. همچنین هنگامیکه قایق ها در صف قرار گرفتند، او ( مذکر- مؤنث ) به فرد استارتر ( آغازگر ) برای بالا آوردن پرچم سفید خود اطلاع می دهد. این فرد ( مذکر- مؤنث ) به زبان انگلیسی ارتباط برقرار خواهد نمود.

9- 4- 6- داور مسیر :

 این شخص مسئول این مسئله است که قوانین و مقررات در جریان مسابقات رعایت شود. همچنین اگر قوانین در جریان مسابقات نقض گردد، این شخص مسئله را فوراً به کمیته مسابقات گزارش خواهد داد.

الف- کمیته مسابقات درباره این مسئله که کدامیک از رقابت کنندگان عدم صلاحیت می شوند یا خیر     تصمیم گیری خواهد نمود. بنابراین اگر داور مجبور باشد تخطی از قوانین را اطلاع دهد، این کار را از طریق نشان دادن یک پرچم قرمز بعد از مسابقه و یا یک گزارش نوشتاری (کتبی) قبل از انجام بازی بعدی انجام    می دهد. در چنین مواردی، ممکن است کمیته مسابقات فوراً تصمیمات خود را مبنی بر این مسئله قبل از اعلان نتیجه مسابقات اطلاع دهد.

ب – اگر تخلفی صورت نگرفته باشد، داور پرچم سفید خود را نشان می دهد.

پ – در مسابقاتی با مسافت های ( 500 و 1000 متر )، داور، مسابقات را با یک قایق موتوری دنبال می کند.

ت – این فرد در جریان مسابقات به طور کامل آزاد می باشد. همنین برای هیچکس به جز داور مسیر و راننده آن، استفاده از قایق مجاز نمی باشد.

ث – در فواصل مسابقه ای بلند  (طولانی) همراه با تعداد بیشتر شرکت کنندگان (مبارزان)، تعداد بیش از یک داور داوطلب خواهند شد و البته یکی از داوران چنانچه امکان داشته باشد، (گروه پیشتاز) را همراهی می کنند و این مسئله باید طوری باشد که به سایر شرکت کنندگان (مبارزان)، لطمه ای وارد نشود.

ج – در مواردی از قبیل وجود موانعی در مسیر مسابقات، داور می بایست حتی در صورت حرکت کلیه قایق ها با بالا بردن پرچم قرمز خود و یا با استفاده از یک علات صوتی تا هنگام توقف کلیه قایق ها، مسابقه را متوقف نماید. بعد از این اعلان، کلیه قایق ها به نقطه شروع باز خواهند گشت. ضمناً داور مسیر فوراً این تخطی را به کمیته مسابقات گزارش خواهد نمود.

9- 4- 7-  داوران نقطه برگشت (چرخش) :

الف – زمانیکه یک مسابقه در یک مسیری با یک و یا دو نقطه گردش انجام می گیرد در این شرایط باید یک یا داوران بیشتری و همچنین یک دستگاه ثبت، در هر نقطه گردش و جایی که آنها بهترین دید را نسبت به این مناطق داشته باشند، مستقر گردد.

ب – داوران نقطه گردش می توانند برگشت قایق ها را بر اساس قوانین مشاهده نمایند و دستگاه ثبت نیز     می تواند یک لیست از تمامی قایق هایی که نقطه چرخش را طی نموده اند، تهیه و تدارک ببیند.

ج – در این حال بلافاصله بعد از مسابقه، داوران نقطه چرخش می توانند به کمیته مسابقات اطلاع دهند که چه افرادی برگشته اند و یا حتی اعلان نمایند که چه کسانی از قوانین و مقررات تخطی کرده اند.

9- 4- 8- داوران خط پایان :

این افراد در مورد ترتیب عبور قایق ها از خط پایان تصمیم می گیرند. همچنین این داوران باید در جایی مستقر شوند که بتوانند کلیه مسیر ها در خط پایان را به وضوح ملاحظه نمایند.

الف – اگر داوران در نبود دستگاه فوتوفینیشphoto finish   نظرات مختلفی درباره جایگاه دو یا سه قایق داشته باشند، در این صورت اکثریت مطلق در این زمینه تصمیم گیری می کنند همچنین در حالت برابر بودن رأی، رأی داور اصلی خط پایان، رأی قطعی خواهد بود.

ب – وقتی دستگاه photo finish استفاده می گردد، در این حالت نتیجه توسط داوران خط پایان دستگاه photo finish و یا دستگاه video finish مشخص می گردد.

9- 4- 9- وقت نگهدار ها :

این افراد مسئول ثبت زمان می باشند، همچنین این عمل می تواند توسط وسایلی از قبیل : زمان سنج ها و یا وسایل و تجهیزات مناسب الکترونیکی نیز انجام گیرد.

الف – این مسئولیت بر عهده وقت نگهدار های اصلی است که اطمینان دهد وسایل و تجهیزات زمان سنج ، به درستی کار می کنند. وقت نگهدار اصلی ممکن است که کار را در میان وقت نگهدارها تقسیم کند. در پایان هر مسابقه او (مذکر– مؤنث) زمان های سایر وقت نگهدارها را با همدیر مقایسه می کند و فوراً آن را به مدیر مسابقات گزارش می دهد.

ب – همچنین ممکن است وقت نگهدارها همانند داوران خط پایان انجام وظیفه کنند.

ج – هر مسابقه توسط « حداقل دو ساعت» تعیین زمان می شود. زمانیکه این دو ساعت زمان یکسانی را ثبت نکنند، طولانی ترین (بدترین) زمان احتمال دارد به عنوان زمان صحیح (درست) تلقی گردد. ضمناً زمان های متوقف شده آن هنگامی که علامتی الکترونیکی از روی خط شروع دریافت می کنند، شروع به کار کردن      می نمایند.

9- 4- 10- کنترل کنندگان قایق :

این شخص به گرداننده ( برگزار کننده) فنی در قبل از آغاز مسابقات برای بررسی و تست قایق هایی که در مسابقات شرکت می کنند کمک خواهد نمود. همچنین، آن دسته از قایق هایی که از شرایط ICF ، به ویژه طبقه بندی پیروی نکنند، آنها از رقابت ها حذف خواهند شد (کنار گذاشته خواهند شد) ضمناً او (مذکر- مؤنث) مسئول این مسئله است که قایق ها در جریان مسابقات در موقعیت مناسبی قرار گیرند و آنها کنترل قایق و پارو را نیز در جریان مسابقات بر عهده می گیرند.

9- 4- 11- فرد اعلان کننده :

این شخص بر اساس دستورالعمل های مدیر مسابقات شروع هر مسابقه ، دستور شروع و موقعیت رقابت کنندگان در جریان مسابقه را اعلان می دارد. ضمناً پس از اینکه مسابقات پایان یافت، این فرد نتایج را اعلان خواهد داشت.

9- 4- 12- متصدی رسانه های گروهی :   

این شخص می بایست کلیه اطلاعات لازم در زمینه مسابقات و پیشرفت آن را در اختیار نماینده رسانه های گروهی قرار دهد. بنابراین او مجاز است اطلاعاتی را از مقامات مختلف از قبیل نسخه هایی از نتایج رسمی و ارتباطات رسمی برای این نماینده را تهیه نماید.

9- 5- در کلیه بازی های المپیک مسابقات قهرمانی جهان، کلیه مقامات می بایست به خاطر به همراه داشتن مدرک معتبر مسابقات آبهای آرام، به عنوان یک مقام جهانی (بین المللی) به رسمیت شناخته شوند.

10- مقام مسابقات آبهای آرام ICF :

مراحلی که یک فرد می بایست برای احتساب مقام مسابقات آبهای آرام ICF ، بگذلرند عبارتند از :

الف – فقط فدراسیون های ملی مجازند تا از نامزد ها (کاندیدها) برای آزمون ثبت نام به عمل آورند. ضمناً فرم های درخواست می بایست با قیمت 20 دلار آمریکا برای هر داوطلب، در اختیار آنها قرار گیرد.

ب – کاندیداهای ثیت نام نباید جوانتر از 25 سال و بیشتر از 65 سال باشند. آنها می بایست حداقل 5 سال مسابقه (تجربه) به عنوان مقام مسابقات ملی قایقرانی نیز داشته باشند. اسامی آنها حداقل دو ماه قبل از تاریخ برگزاری آزمون به دبیر کل ICF و ریاست کمیته مسابقات آبهای آرام (flat water ) ارسال می گردد.

ج – یک کمیته فرعی کمیته مسابقات آبهای آرام ICF شامل دو عضو می باشد که البته لحظه به لحظه انتخاب می شوند و آنها این آزمون را در ارتباط با بازی های جهانی و مسابقات قهرمانی جهان برگزار خواهند نمود. این آزمون به یکی از سه زبان های رسمی ICF برگزار خواهد شد و عمدتاً در زمینه های دانش مربوط به قوانین ICF و قوانین مسابقات آبهای آرام ICF و تجربه عملی مسابقات قایقرانی خواهد بود. اگر یک فدراسیون ملی درخواست برگزاری آزمون در یک تاریخ دیگر را نماید، در این صورت فدراسیون هزینه های ایاب و ذهاب و سفر افراد برگزار کننده آزمون را متقبل خواهد شد.

د – آن دسته از کاندیداهایی که در آزمون اول شکست خورده اند می توانند برای آزمون بعدی ثبت نام کنند، اما این ثبت نام نباید زودتر از سال بعد (از آن) صورت گیرد. ضمناً برای کاندیداهای موفق یک کارت معتبر به عنوان یک مقام بین المللی مسابقات قایقرانی صادر خواهد شد. هزینه های کاندیداها در ارتباط با آزمون       می بایست توسط فدراسیون های مرتبط پرداخت گردد.

11 – دعوت نامه ها :

11- 1-  یک دعوتنامه برای مسابقات (رقابتهای) بین المللی شامل اطلاعات ذیل می باشد :

الف- زمان ومکان مسابقات

ب- وضعیت و برنامه مسیر ها

پ- رده ها و فواصل مسابقات

ت- ترتیب و زمان شروع مسابقات